70 år

Igår firades mormors 70-årsdag hos kusinerna i Valla. Firandet började klockan 17.00. 16.45 ringde mamma och frågade om jag var på ingång. Det var tur att hon gjorde så att säga. Jag hade råkat somna när jag låg och läste. Men har man semester så har man. Inga konstigheter! Framåt halv sex dök jag upp iaf. Tror att mormor blev glad för digitalkameran.
Mamma och moster höll lite tal och berättade om tidigare födelsedagar mormor haft och vad som hänt då. Inga konstigheter med det. Det rolig kom efter det. Då ville Viking, syrrans 3-åriga son också hålla tal. Han ville berätta om sitt hus. Så han ställde sig upp på stolen och drog en lång story om hur det såg ut inne i deras hus, alla satt tysta och lyssnade. Han fick applåder. Inte nog med det. Han ville berätta om trädrården också och det fick han ju så klart. Lät ungefär:
"Först får man parkera bilen på grasfarten (garageuppfarten), sen står det en grävare där som man kan gräva med." osv osv. Ganska modigt för att vara tre år måste jag säga.
Sedan fick jag erbjudande om att hänga med till Leklandet i Norrköping nästa vecka. Kanske kan bli kul. Jag är ju så bra med barn.
Elins idé om att åka till Liseberg lät nästan mer lockande.

Nu kanske jag ska packa lite inför gotlandsresan. Tandborste och några plattor öl borde väl räcka!? Inga konstigheter!

Kommentarer
Postat av: Maria

Du har ett vackert ordbruk, jag saknar dig så det knakar när jag läser.

2009-07-23 @ 15:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0