Long time, no blog

Jag har inte bloggat sen i fredags. Slarvigt. Men det har såklart sin förklaring. Helgen tillbringades till största delen inne i stan hos Mike.

I fredags var vi ett helt gäng som förpartajade hos Mike o sen gick vidare ner mot stan och kollade på Dundertåget. Kanske inte det bästa bandet jag hört, men de andra verkade gilla dom iaf. Alltid något. Efter detta spektakel tänkte vi röra oss vidare till Strömsholmen. Men icke. De stängde lagom tills vi kom dit. Så det fick bli Harrish istället.
Där träffade vi på Lars-Åke Lagrell(!?) och några sundbyflickor bl.a. Mycket trevligt.
På vägen hem fyllesnackade vi med en gammal alkis som försörjde sig på att panta flaskor. Jag höll även på att bli bortgift, inte med alkisen altså. Jag gjorde en heroisk insats och hjälpte Mikes grannar att låsa sin cykel kompis cykel. Det var efter det som dom i stort sätt ville gifta bort sin dotter med mig. Jag avböjde erbjudandet.

Lördan började med en stadig ölfrukost. Sedan, när det nästan hade slutat regna gick vi ut och kollade på studenten. Det är inte utan att man blir lite sugen att ta den igen faktiskt när man ser hur bra stämning de har på flaken.
På kvällen blev det Strömsholmen. Sverige-Danmark. Vilken skitmatch! Riktigt juniorlir av Sverige stundtals. Eller mestadels kanske. Straffen hade ju till och med jag satt, med gips och kryckor. För att inte tala om Nilssons miss vid Danmarks mål. Fy fan! Har man träben ska man inte försöka sig på en klack i eget straffområde.
Trots förlusten lyckades vi samla oss och även avsluta denna kväll med att ta en sväng till Harrys.

Igår var det match med divisionspojkarna. Borta mot Åker. Stryk med 4-2, trots att vi var det bättre laget. Vi måste börja trycka dit bollarna. Åker är för övrigt ett riktigt tråkigt lag. Deras spel var inspirerat av hur deras a-lag spelar. Fult och mycket efterslängar.

Sammanfattningsvis: En kanonhelg. Bara vädret som lämnade lite övrigt att önska.

Nu borde jag nog ta en sväng iväg o handla lite mat. Är inte direkt överfullt i kylskåpet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0