Real Midsummer

Verkar bli en solig söndag. :)

Hur var då midsommarafton?
Riktigt trevligt. Vi åkte ju traktor o balvagn, tydligen är det det som kännetecknar en riktig midsommar.
Jag och linköpingsbönderna började med att äta kulglass i Hjälmaresund till frukost. Sen anslöt Mike, syrran & Karin o vi kollade på U-21 och bastade.
Förfest/grillning hos Lillit sen. Dääär jaaa! Klockren festlokal måste jag säga. Blev en hel del öldrickande tror jag, ölen tog slut ganska fort iaf.

Kvällen fortsatte hos Kricken sen, efter att han hämtat gänget med balvagn.
Några citat får sammanfatta kvällen:
"Jag pluggade höstadiematte redan i fyran"
"Däääääääär jaaaaaaaaaaaa"
"Vem fan är det som spelar dansbandsmusik"
"Det här är ingen fyllegrej Carl, jag är seriös"
"Dääääääääääääääääär jaaaaaaaaaaa"

Midsommardagen dödades i mitt kök. Bakfylletubning. Lyssnade på gamla sommarplågor o kollade massa rolig klipp.
Sen blev det kubb och brännboll på Hammargärdet. Jag, Ida och Bulten dominerade stort på kubben, var aldrig något snack om vilka som var bäst. Oljelock o hans lag hade det något tyngre.
Korvgrillning på Bärstavägen var även det trevligt.
En kanonmidsommar helt enkelt.

Ikväll blir det väl att kolla in damlaget mot Åker. Ska bli spännande att se om Åkerdamerna är lika fula som övriga Åkerlag!? Brukar ju bli en del akutenbesök efter sådana matcher.. :/

Mike som ingift släkting, trevligt.


Kommentarer
Postat av: Mike

Hahaha. DÄÄÄRJAAAA!!!

Snygg blogg Calle ponken. (Y)

2009-06-21 @ 08:54:58
Postat av: Carl

Nej, den är inte snygg. Den är annorlunda.

2009-06-21 @ 20:48:44
Postat av: Marie

Haha älska citaten!

2009-06-21 @ 23:13:14
URL: http://mariecarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0